Langsung ke konten utama

5 Destination You Need to Visit in North Sumatra Indonesia

Sipiso-Piso Water Fall

Sipiso-piso is one of the highest water fall that i know in North Sumatra, it is 120 m height with beautiful scenery. If you want to feel the water you can step down the stair for more less 1000 step downstairs. Once you down, you can feel the water hit your face and fresh air. you will also faced with Toba Lake scenery.You can go there by bus more less 3-4 hours from Medan.

              




Berastagi

Berastagi is the city on the mountain, the air is fresh and cold, this city produce many fruits and vegetable. You can do many things here.
- Hiking in Sinabung and Sibayak Mountain (active Volcanoe)
- You can visit Taman Iman Lumbini, this place look like in Thailand, Budhist temple, u can see thousand statue here, and it's free to visit

                    

-You can visit Gundaling,gundaling is a hill that you will faced with beautifull landscape, and Sinabung view

           

- There is also family recreation nearby Berastagi, Mickey Hotel Resort and Hill park city, this place like Dufan in Jakarta.

              
Tangkahan

Tangkahan is a beautiful and green tropic forest under Leuser Mountain National Park, Here you can find clear river and wild animals like elephant and others. You can do treking with elephant through the forest and swim on the river.
Not so many people know this destination. You can reach Tangkahan for 4-5 hours from Medan.


         


Bukit Lawang

Same with Tangkahan, Bukit lawang also under Leuser Mountain National park which is located 90 km from medan west sea.
Many things also u can do, trekking, swimming and if you fans of Orang Utan you can find them in Bukit Lawang. There are thousand Orang Utang live in Bukit Lawang, and you can feed them under supervision of National Park staff.



             



Danau Toba Samosir

I think this is the most well known destination in North Sumatra, Danau Toba is the biggest lake in Indonesia and the deepest one in the world for 450 m deep.
You can enjoy the lake and u rent the boat to travel surround the Toba lake. You can visit the Samosir Island and stay and enjoy the traditional culture of bataknese. Come and Enjoy Toba Lake, it's beautiful.







COME AND ENJOY NORTH SUMATRA











Source : Photo Googling
         Indonesia Tourism Website

Komentar

Postingan populer dari blog ini

HOOTERS

Hooters, restoran yang satu ini terbilang sangat berani mendarat di Indonesia. Berangkat dari Negara asalnya USA Florida Hooters hadir di Asia tenggara, Hooters Thailand dan Hooters Singapura dan sekarang Hooters Jakarta. Berada di kawasan Kemang yang terkenal dengan kawasan gaul Jakarta bagi kalangan anak muda dengan market menengah keatas pada umumnya membuat keberadaan hooters tidak sekontroversi ketika playboy mendarat di Indonesia. Well hooters bukanlah playboy yang menampilkan photo2 seksi dan nude. Hooters adalah restoran dengan pelayan2 yang cantik dan seksi dengan celana pendek dan tanktop. Saya1 juga masih cukup jarang lihat meme2 yang membaas hooters, kenapa meme yang saya bahas, karena Indonesia ini sangat kreatif urusan yang satu ini.ha..ha..ha.. Satu lagi, biasanya kalau ada yang seperti ini, ada beberapa oraganisasi kemasyarakatan yang sangat anti dengan hal ini, tapi itupun saya kurang mendengarnya, I don’t know why? Okay, have you been there? Yes

Kejurda Climbing Jakarta (Photo)

Cekidot agan-agan, aksi para Climbers Jakarta beraksi, photo-photo ini diambil pada saat kategori Speed Climbing Putra dan Putri .... Orientasi Para Peserta, Membaca jalur Speed Climbing Category Putri Sesam Atlet Jakarta Timur Beraksi Speed Climbing Putra FYI : Climbing class for public, open tuesday (18:00 to 21:00 pm)           Thursday (18:00 to 21:00pm)           Sunday morning (09:00 to 14:00 pm)           Cost : Rp 70,000,-/Visit           Cp Panji/fb Jakarta Climbers

DANUR OR NIGHT BUS

GW nonton film ini straight, habis nonton Danur gw nonton Night Bus. Secara genre kedua film ini berbeda, satu horror yang satu lagi drama action. Let's talk about Danur first. Danur Danur film horor yang mengisahkan seoranganak yang bersahabt dengan 3 setan kecil dari dia kecil. Risa namanya, anak yang bersahabat dengan 3 setan tersebut. 3 setan ini adalah setan yang baik yang menemanin risa ketika risa kesepian di rumah, Risa secara tidak sengaja memanggi ketiga setan tersebut lewat sebuah lagu, dan dia tidak menyadari kalau ketiga anak itu adalah setan. Risa terpisah dengan mereka sejak sang ibu mulai curiga dan resah dengan tingkah laku Risa. akhirnya ibu Risa memanggil orang pintar dan menunjukkan wujud asli ketiga anak kecil itu ke Risa, si orang pintar membuka mata batin Risa, dan menjelaskan bahwasanya bau yang dia cium itu adalah bau mayat atau danur, semenjak kejadian itu Risa tidak bertemu lagi denan mereka sampai suatu ketika dia kembali kerumah itu untuk mera